I přes složitou situaci byl rok 2023 pro nákupní centra plný nákupů a zábavy.

Index obratů, který Asociace nákupních center ČR sleduje, vykázal za prvních 11 měsíců loňského roku nárůst o 6,7 % (v nominálních číslech) oproti stejnému období 2022. Po dvouciferných nárůstech tržeb v 1Q 2023, které byly ještě ovlivněny srovnáním s pandemií limitovanými měsíci roku 2022, došlo k mírnému ochlazení.

Nicméně konec roku a meziroční růst tržeb v říjnu (+4,8 %) a listopadu (+5,6 %) potvrzuje postupné oživování ekonomiky, růst spotřebitelské nálady a chuť utrácet, které by měly pokračovat i v nadcházejících měsících. 

"Tento trend naznačují i čísla ČSU za poslední dva měsíce, která se po 18 měsících opět dostala do černých čísel. Věříme, že jde o odrazový můstek, ze kterého naskakujeme na pozitivní vlnu," komentuje předseda asociace Jan Kubicek.


Zdroj: ShrtCut